Friday, February 06, 2009

Dryg som bare den....

...är jag idag! Har plöjt igenom 5 skrivningar och 4 arbeten nu sedan förra terminen. Nu ska jag vara lite osmaklig och skryta. Av dessa sammanlagt då 9 uppgifter har jag 2 VG och 7 MVG! Ja menar ibland måste man bara skryta. Fick besked nu om det sista provet och det var MVG. 
Är så otroligt nöjd med tanke på de förutsättningar jag har haft. Förre terminen var jag i skolan 1 - 2 dagar per vecka. Läste mest hemma. Ni som läser eller har läst eller ja ni som har barn vet hur mycket lugn och ro man får hemma. Nä nu ska jag inte skryta mer.

Gick upp kl 6 imorse med gubben. Fråga mig inte varför. Satte mig med kaffe och smörgås och senste numret av Gård & Torp. Det är tidningen nummer 1 för mig. Underbar!
Fanns ett reportage om tapeter där. Underbart! Vackra bilder på tapeter och fakta. Kan verkligen rekommendera den tidningen.Satt och läste och surfade sen lite på tapeter. Hittade en tapet som vi hade i hallen när jag var liten. Helt otroligt! Fick en sån där häftig nostalgitripp.

Nä nu ska jag nog packa in ungarna i bilen och sladda iväg och fixa lite smått och gott.

Ha det fint och må väl!

12 comments:

Synnøve. said...

Hej på dig.
Ta med kameran för sjutton haha...
Skulle vara kul att se hur det ser ut hos dig.
Tapeten var läcker ju...
Sitter här och ser snön falla....
Den faller och faller....
Men det är ganska fint.
Ha nu en fin dag där du är.
Kör försiktigt.
Kram Synne.

Annika said...

Vad härligt att det går bra för dig med läsningen.. du har ju varit jätteduktig.... grattis!!!! ja nu går det verkligen att sladad runt... här har det snöat i flera dagar nu o mer ska det bli.... hoppas det får ligga kvar till efter sportlovet bara...:) Kram Annika

Fake cake said...

Man skryter INTE bara för man lyckats och fixa prima betyg:)
Tänk vad man växer i sig själv när det går så bra...det måste man få säga utan att folk ta det som skryt.

Jag vet ju hur man fick jobba för fina betyg...alltså ingen barnlek;)

Nu ska jag diska efter att ha vräkt i oss stekarna. Magen blev attans stor nu.
Kramis

Malin said...

Klart du ska skryta och vara mallig...låter som om du hittat rätt sga...Jag är ingen flitig myra just nu...jo vad gäller jobbet men hemma är jag latare än latast...läser böcker så det viner och har väl snart liggsår och kramp i armarna..hi hi...
Väntar på våren så du anar inte men ljuset har ändå ökat på kvällarna...antagligen på morgonen också men då är jag för trött för att ha kolla på det hela...

Ha det gott vännen och

Kramar från Malin

Anonymous said...

Grattis Stumpan, du är så himla duktig :)
Anna

Dalatorpet said...

Härligt!!!! Bra jobbat tjejen!!! vad var det du studerade nu igen??
Allt bra annars?? fick ditt mail, har inte varit så aktiv på ett tag så jag läste det först igår.

Kram

sockergryn och hemlikheter said...

Du är inte alls dryg - bara smart och duktig! Roligt att det går så bra med studierna!
Min hjärna går verkligen på låga varv just nu, läser inget mer krävande än barnböcker och en och annan deckare! :-) Ska ev plugga lite i vår, har kommit in på kursen jag sökt men inte bestämt mig än...
Fast nu blev jag lite peppad av att läsa om hur bra det går för dig!
Heja på!
Kram Helena

Anonymous said...

Tjingaling du har blivit utmanad på min blogg
www.bctina.blogg.se

Anna

Fake cake said...

Hej hopp:=)

Jo jag löste det med nettan ang 20 vaktelägg som hon sänder på Måndag.
Hon får några mignonägg av mig i vår som inbyte.
Det är ju bara det att jag själv inte vill ha några om det blir många som kläcks ju;/ vill härskapet ha dem (GRATIS) isåfall? De som blir över när jag gett pappa ett par?
ja du vet till sällare jaktmarker i annat fall.

Fick gubben till att göra björnbärspaj imon...phu så slapp jag baka;)
Ha en skön kväll:)

Fake cake said...

Håller med! Mocka hos djuren är bra för hjärnan.
Hoppas provet gick bra för dig.
Ska jag behöva fråga din mamma vilket datum du fyllde år?!
Har ju GLÖMT...sorry
Va inte så trilsken nu människa;)

Kram

Anonymous said...

Men det e ju lyyyyysande, fan vad du e bra!!!
Stora kramen ända från Tjörn.
Fika nån dag tro??

Kramen kommer häääääääär, fånga!

Fake cake said...

Go Lördag:)

Din bloggsida är det ngt lurt med vill jag upplysa damen om;)
Det blir en tom sida när man kommer in sen får man välja Februari för att det ska bli rätt igen...bara så du vet men det kanske är fel härifrån..

Gör hemmapizza och letade efter recept men hamnade här;) åter till spisen nu.
Kram