Friday, September 05, 2008

Vinst och avvaktan.



Idag när jag stegade iväg upp till brevlådan låg där en väldans massa post. Bl a senaste numret av Lantliv och ett stort vadderat kuvert. I kuvertet låg en bok som jag hade vunnit i en tävling hos just Lantliv! Riktigt trevligt må jag säga. Boken heter: "Lisens Örtspa". Jag har bara hunnit kika lite lätt i den men den verkar så härlig. Sen är det ju lite tragiskt att vi inte har badkar, men snart kanske! :-)

Jag går och avvaktar om jag ska bli förkyld eller inte. Gick till sängs tidigt igår och hoppas att jag ska klara mig. Imorgon ska jag måla skåp och barnmöbler samt sy en väska tänkte jag. Sen ska gubben börja med hönshuset. Lite renovering inför vintern så inte hönsapönsera fryser.
Vi har lagt en lustig blandning i kläckaren. Ska se vad för sorter som förhoppningsvis kläcks om ca 3 veckor. Har avsatt 1 timma imorgon och 1 timma på söndag för lite plugg också. Vill vara med hela tiden så jag inte får panik vid proven och inlämningarna.

Just nu har gubben helt spontant sagt att vi ska till IKEA. Ibland blir man ju helt chockad av dessa män!

Äldste sonen ska få behandling på en revbensskada idag men sen blir det IKEA. Gött!

Ha det fint alla och ni vet....må väl!

6 comments:

Annika said...

Shoppa inte för mycket nu då på IKEA:):) vilken tur du har som har en gube som vill dit.... måste ju bara säga att jag väntar på bilder på din halsduk... kul att du har blivit så "taggad".... att sticka är ju så kul..... Klem o kos... Annika

Dalatorpet said...

Åhh vad kul att vinna en tävling... vill oxå ha ngt kul i brevlådan...:-)

Fake cake said...

Hoppas du slipper förkylningen som e på G.
Grattis till vinsten. Ja du får bygga mysigt spabadrum sen:)

Lycka till med IKEA fynd nu.

Kram kram

marita blücher said...

Hej Susanne,
Grattis till ännu en vinst - vilket flyt du har ! Jag har åkt på en riktig dunderförkylning (dottern har generöst nog delat med sig av sina bacillusker), ont i halsen har jag och känner mig allmänt eländig.... Skall ändå försöka måla den sista strykningen ikväll på ett fint drängaskåp jag fyndade för ett tag sedan. Tusen tack för din gulliga kommentar på min blogg och ha det så bra (skall hålla tummarna för att du slipper bli sjuk).
Kramis/Marita

Grindelunda said...

Jaha...så Du läser också Lantliv :)
En underbar tidning tycker jag. Men jag har varit så trött och slut nu ett tag så jag har inte kommit igenom den ännu. Den som spar han har ;)
Grattis till vinsten också förresten.

Nu ska jag sussa snart, men först läsa Lantliv innan jag börjar snarka.
Kram Gunilla

Mjuka said...

grattis till vinsten, har faktiskt tänkt köpa den!!!
Kram Malin