Tuesday, September 09, 2008

När saker inte fungerar och folk inte verkar bry sig.


Min mage fungerar alldeles utmärkt. Enligt en tv-reklam som går nu så ska inget fungera om inte magen fungerar. Tssss säger jag.
Har idag ringt till en lokaltidning och ondgjort mig över en annons som en kom in. Det finns ingenstans enligt tjejen. Ja ja hon var i alla fall tillmötesgående och ordnar en ny annons...utan debitering. Helt ok tycker jag!

Däremot kvinnan i kundtjänsten hos en fotofirma som har ansvar för barnens skolfoton. Hon var mer än blasé kan jag berätta. Sånt där får det att krypa i mig. Deras hemsida ligger nere och där kan man beställa korten och designa om dom i bl a färg och storlek. Detta vill jag göra men det fungerar då som sagt inte. Fick beskedet att hon inte visste något alls om något. I slut ändan när vi la på luren så var det i stort sett mitt fel. Under natten har jag smält det här och på morgonen skickat ett ganska frostigt och syrligt mail. Är ingen bråkstake men när folk beter sig så kommer hornen fram hos mig i alla fall.

Dessutom snodde ett pensionärspar en familj med barn parkering mitt framför näsan på mig igår. När jag påpekade detta så sa mannen att jag var ju ung och stark och säkert kunde gå den biten. Att jag hade fyra barn var ju ett tecken påstod han på att jag var pigg och alert och säkert klarade mig bra. Sa inget utan gick in till föreståndaren och sa som det var. Han blev ganska irriterad och letade upp mannen. Var med en härlig känsla som jag glatt vinkade till honom när han fick flytta sin bil! He he!

Har hittat massor med ursöta vintagebilder på nätet. Har skrivit ut lite här hemma och fixat. 2 åringen har fixat med. Hon ha gjort ett collage med pappersbitar och ritat hela familjen. Den ska jag spara och rama in.

Nu ska jag plugga lite och surfa på era sidor sen.

Må väl vänner och ta ingen skit!

14 comments:

Dalatorpet said...

Helt rätt !! familjeparkeringen är till för FAMILJER!!!!!! lika irriterade varje gång

Fake cake said...

hehe precis min stil;)

Skulle knyckt mig en bloggstund nu men ögonen går i kors efter denna dag med att leta efter BARN haha

Den där intervjun kommer bli kanon ju;)
Vi höres imon kanske...

Kramis

Dalatorpet said...

Precis så har Easton sagt oxå :-) man blir alldels paff...:-)

Katta said...

Hejja på dej!!! Tyvärr finns det ju elaka människor och en del pensionärer är ju bara för mycket ibland.Har råkat ut för pensionärer som vägrat flytta sig från barnvagnsplatsen på bussen fast det funnits påde vanliga sittplatser och hadikapplatser som de vägrat sitta på.Så ni har åkt på förkylningar med. I dag växte mina horn långa med när jag fick spel på skolbusschaffören men jag ringde hans chef och klagade och fick rätt, känns skönt.Appropå horn, kolla gärna in getvideon från you tube jag lagt in i högerspalten på min blogg.Kram Katta

Stina said...

Ta inge skit! Nä...det brukar de säga till mig. De påstår nämligen att jag liknar Grynet. Hur många gånger har jag inte gått höra det.
Puss

Vit Spets said...

Ja visst är det skitirriterande när de äldre parkerar på familjeplatser! dessa är ju till för att det skall finnas svängrum för att lasta i & ur samt att barnen eller en själv EJ skall slå upp dörrarna i andras bilar!!!
Skickar dig en jättekramis!
//Siv

Annika said...

Bra att du stod på dig mot paret i bilen.... blir alltid lika arg när jag ser ofta unga som tar handikappplatsen... Man kan se rött för mindre.. Kram Annika

Anonymous said...

Bra bra!!! Bara på dem =) Jag säger i från mycket numera nu än jag gjorde för några år sedan. Rätt skönt att få ur sig det i stället för att gå och reta sig i det tysta. Blir så trött på folk ibland =)

Ha det bra! Kram Pernilla

Smultron & Äppelblom said...

På dem bara Susanne! Härligt att läsa din blogg då blir jag på bra humör!
KRAM

marita blücher said...

Hej Susanne,
Det är helt rätt - stå på dig - det är mycket bättre att lufta sin irritation och frustration än att knyta näven i fickan och må dåligt (även om det oftare är ett svenskt beteende). Tusen tack för din värmande kommentar på min blogg och ha det så gott.
Varma kramar/Marita

Mjuka said...

Tyckte du gjorde helt rätt, familjeparkeringen är ju till för oss!! Skolfoton ja, här har det inte fotats än, förra året så kom min äldsta sons bilder bort så det blev inga, kul för honom, han var jätteledsen över det, när alla andra bytar med varandra.
Ha en go kväll
kramkram Malin

Grindelunda said...

Önskar Dig en riktigt skön helg.

Kram från Gunilla

Synnøve. said...

Hej på dig.
Länge sen jag var på besök hos dig nu. Ska skärpa mig. Lovar det.
Du gjorde helt rätt.
Klagar man inte så får ju inte folk en chans att förbättra sig brukar jag säga när jag klagar hehe....
Siter här mitt i natten och är trött som en strumpa.
Så nu är det sängen nästa.
Ha nu en fin torsdag ialla fall.
kram på dig.
synne.

Smultron & Äppelblom said...

Puss på dig!! Du är så duktigt så som kämpar och sliter!