Monday, April 02, 2007

Ingen ustllningshund men dock en flughund


Kände att det var väldigt längesedan jag skrev något. Fy mig!
Här hemma rullar det på som tåget. Hunden är pigg och glad och är i stort sett ute hela dagarna.
Hon väger just nu 34,5 kg. Hon tappade en hel del under vilan men nu ska hon i form igen.
Blir 2 längre promenader varje dag varav en är i skogen om tillfälle ges.
Hon rör sig riktigt bra. Dock en liten störning i höger bak, men den får man nog räkna med alltid kommer finnas där.

Läser era andra bloggor och är så imponerad av utställningssyskonen ja för all del alla syskonen!

Tyra är dock för att citera vår veterinär: "20 % i kroppen men 100 % i huvudet" Är inte helt klar på hur jag skall ta en sådan kommentar ;-)

Hur som helst Tyra dödar flugor! :-) Pga av att jag ibland är lite knäpp i huvudet och Tyra är snabb på att lära sig har jag lärt henne hugga flugor. Något som hon i och för sig gjorde innan med glädje, men nu på kommando. Samt att när jag frågar var är flugan, så flyger hon upp och börjar skälla. När man sedan pekar på flugan försöker hon hugga den!
Undrar om man får extra poäng för sådant?
Just nu slaggar damen efter mycket frisk luft och en portion kvällsmat.

Sköt om er folket!

9 comments:

Anonymous said...

Gott att höra att det går åt rätt håll!!! Skönt för Tyran att kunna vara ute hela dagarna!
Klart man får extrapoäng för en flugfångarhund :) Grymt att kunna det på kommando!

Anonymous said...

Oh, en flugsnappare. Hon är välkommen hit till flugterrorland *hihi* vi har ruggigt med flygor inkl de svarta prickarna ...

Klart det ger extrapoäng !!! Akta bara så hon inte inkluderar getingar, bi och pippifåglar i trixet.

Kram på er!!

K&A said...

Nämen va kul med en bild på hjälten Tyra :-)

Känns som er fina Tyra kommer att ta igen det mesta nu när hon börjar röra sig på alla fyra igen och det är säkert en massa nyttiga vitaminer i flugor som gör att hon återhämtar sig blixtsnabbt!

Kramar till Tyrasekten från Bertas Family! /K.

Anonymous said...

Hello Darling. Kul att se att ni är tillbaka. Flugsnappare ja.. har Tyra kanske inspirerats av Tina *s*(du vet: bc=svartvit flugsnappare)Ha det gott nu i påskvädret!!

Susanne said...

Tack alla, ingen nämnd ingen glömd :-)
Idag ska jag lägga ett spår tänkte jag. Både jag och hajkäften är nog lite ringrostiga. Får se hur det går.
Ha det gott!

Anonymous said...

Så himla praktiskt med en flugfångare, släng alla flugsmällare!!
Så gott att Tyra är på G!
Hon é ju så go´, känner av den där gosekramisen jag fick senast vi sågs, fortfarande.

Gosade mycket med Berta igår och fick en fästing på köpet. den hade börjat suga sig fast i halsen på mig, HUH! Dessa hemska kryp.

Hoppas spårningen gick bra.

Kramar!!!

Anonymous said...

Glad påsk på er alla!!
Kramar Anna å alla djuren

Anonymous said...

Flughunden önskas en riktigt Glad Påsk av oss på Dammen! Många kramar till er alla

Anonymous said...

Va skönt att hon är på benen igen. Flugfångeriet ger många plus i kanten.