Wednesday, April 18, 2007

Oxöra - en delikat nyhet!




Idag har vi varit och handlat samt lilla Alma har varit hos tandläkaren på information.
Matte passade då på att få parkeringsböter. Matte mumlade något om jävla faschistsamhälle.
Mmmm...
Jag fick en påse med godsaker från Huveröd. Vägde idag nästan 35 kg. Matte tycker jag är en klen liten jävel. Hon ska passa sig så jag inte skiter i hennes säng.

Väl hemma fick jag springa lös. Det var underbart! Kände mig som en drogad iller bland 200 nykläckta kycklingar. Matte tog lite kort, men de blev inte så bra. Tror att matte e lite dum i huvuet i bland och inte fattar att man ska ta när jag är med i bild.

Jag träffade Ann-Marie och hennes två barn på torget. Henne gillar jag! Hon är pussvänlig.

Nu orkar jag inte skriva mer för nu ska jag ligga på altanen och äta oxöra och sola.

Bye bye!

11 comments:

Anonymous said...

Kul att höra lite äventyr från dig Tyra. Du är lika go´ ordbajsare som matten din, men sådan matte sådan vovve!!
Härligt att du är på G och vikten tar sig igen. snart kommer du ikapp Berta. Oxöra låter spännande, det får vi testa nån gång.

Bamsekram!!

Anonymous said...

Hej snuttunden, en sån liten rolig rapport.
Tänkte om jag får så vill jag gärna komma o pussa lite på dig på fredag då det är dax att bunkra hundmat i stora lass.

Susanne said...

Anne-Marie: ja oxörat är gott säger Tyra. Är vitt (?) men hajkäften mumsar glatt :-)

Pia: Vi är borta ett par timmar under em. Men vi kan höras och kolla när du kommer. Måste dessutom vila idag och imorgon då jag har tagit lite prov idag.

Anonymous said...

Var inne och läste lite på din sida... Är detta verkligen en renrasig Cane Corso?

// Jessika

Anonymous said...

Jessika: Ja det är en renrasig CC. Hon har ett rejält överbett så därför ser hon lite annorlunda ut mot de flesta cc's.
Lagom oförkämd fråga förresten ..

Susanne: hojtar när jag e på g, sms blir det väl :) hoppas det passar annars får vi ta det en annan dag. Kram.

Susanne said...

Tack för att du svarade Pia. Blev f-n lite stött av frågan. Lite skumt sätt att uttrycka sig på...

Anonymous said...

Tack för Pusskalaset på torget i onsdags Tyra!!!!! Skitkul att träffa Er! Vi ses snart igen hoppas jag!

Anonymous said...

Förlåt Förlåt, om min frågan var oförskämd.(jag tänkte inte på det) Det var absolut inte min mening att det skulle bli så:( Jag kan så lite om rasen men jag tycker att de är fina och skulle gärna skaffa en i framtiden... kan de alltså få överbett el underbett? jag ber så hemskt mycket om ursäkt:(
Jessika Algotsson

Anonymous said...

Jessica: Vi förlåter dig:)
Stora överbett är extremt ovanligt inom rasen men förekommer beviseligen :)
Underbett är enligt standarden men många CC har även tång eller saxbett. Hoppas det klarnar lite :)
Mvh Pia

Anonymous said...

jessika: Tror verkligen att du menar väl. Cane Corso är en ras som varierar högst avsevärt rent exteriört och det finns uppfödare kvar i Italien som fortfarande inte köper den s.k. rasstandarden. En röd tråd för Corso är dock deras mentalitet och där är Tyra i världsklass även om hennes fysiska resa har varit ovanligt tung. Sen är Tyra och hennes syskon fortfarande unghundar så de kommer utvecklas en hel del innan de är fullvuxna.

Är själv förstagångs Corsoägare och jag är mer än nöjd med detta val. Klok och härlig mentalitet har rasen och givetvis finns det ofta både vakt och dominans som man bör beakta om man är intresserad av just denna hund. Gillar man att jobba med hunden så är denna ras ett perfekt val. Har redan bestämt mig...nästa hund blir också en Cane Corso. :-)

p.s. Tyra aka "järnladyn" har genomgått 2 mycket svåra operationer men är trots detta en helt fantastisk hund. Vänta till hon kommer igen efter operationerna och fått sin vikt tillbaka då skall du minsann få sen en tjusig och framförallt extremt klok Corso ;-)

Susanne said...

Jessika: du är mer än förlåten :-)

Pia: Japp Tyras överbett är tack och lov ovanligt ovanligt :-) Men hon är ju också ovanligt smart :-)

Klas: Bra reklam för rasen Klas :-)

Tack alla för ni läser och skriver!