Friday, March 23, 2007

Längre rundor

Ja nu har vi gått långpromenader i ca 1 vecka. Tyra tar sig men ibland blir hon trebent. Det är det där jäkla högerbenet som spökar. Än så länge är det koppel som gäller.
Har vant mig vid tanken att det i stort sett när som helst kan gå åt helvete med bakbenen.
Känner att jag i början av veckan tog avstånd från Tyra. Det har gått över nu. Orkar inte gå och oroa mig för saker som jag eg. inte kan göra något åt. Jag sköter rehaben nu och det är det jag kan bidra med.
Hon börjar se lite bättre ut i kroppen nu. Hon har utvecklat ett ganska biffigt framparti så nu är det bakkärre träning som gäller.
Hoppas på bra väder i helgen för jag vill ut i trädgården.
Sköt om er alla.

7 comments:

Anonymous said...

Skönt att det funkar bra med promenader och sånt ändå. Vi får verkligen hoppas på det bästa.
Gött att hon börjar bli en biff :)
Fattar inte hur ni klarar att "hålla henne lugn", med tanke på vilka fnatt-race Selma får ibland när man är ute. Förstår att ni lägger ner ett j-kla jobb. Längtar tills vi får träffa er på västkustträffen!

K&A said...

Hej på er!

Stort tack för senast. Vi tyckte båda att Tyra var oerhört fin och pigg efter omständigheterna och det var riktigt kul att få träffa er allesammans.

Låter bra att ni kan promenera lite längre rundor nu i det tidvis härliga vårvädret. Sen får man ju förstå att det blir lite liknande då och då efter alla resor som Tyra varit med om.. Man vill ju verkligen och hoppas att Tyra kommer igång när hon får sin efterlängtade frihet och att benet rättar till sig eller i vart fall stärks när hon vuxit ikapp igen. Fast det måste vara tufft för er att gå att vara orolig för att hunden skall gå sönder hela tiden, usch va jobbigt. Nä, ni får nog försöka skaka av er oron och njuta så mycket som möjligt av framstegen samt det faktum att den värsta rehabtiden snart är över. Känns vettigt att inta lugn och köra en optmistisk "håller det så håller det" attityd.
Krama Tyrannen från oss, vi tänker på er och hoppas HOPPAS att allt blir bra snart.

Berta flocken /K.

Anonymous said...

Håller tummar tassat tår ... kram på er.

Anonymous said...

Hoppas hoppas hoppas att det bara blir bättre från och med nu! All heder åt er.

Susanne said...

Tack alla. Ingen nämnd ingen glömd. Har bestämt mig för att Tyra ska bli bra ;-) Hur som helst, idag har vi varit ute hela dagen. Tyra har legat lös. Hon har sköt det helt perfekt!
Jag är så imponerad av den där damen.
Sköt om er alla!

K&A said...

"Jag är så imponerad av den där damen."

Det är vi också!!!

Skulle vara kul att få vara med när Tyra får släppa sina gyllene vingar och bli en fri, lycklig och olydig hund igen ;-)

Ha det så gott i vårhettan!

/K.

Anonymous said...

Impad var ordet !!! Tyra är en på miljonen !!!
Tack för att jag fick komma förbi :) nästa gång kanske Tyra e redo för Gogobuuuus.
Kram på er.