Sunday, January 09, 2011

Nytt år och nya tag



Inser till min förskräckelse att min tidigare så aktiva blogg numera är stendöd.
Därför har jag i och med mina nya tag i övrigt här hemma bestämt mig för att blogga mer.

Här hemma har sjukdom varit dominerande den första veckan på det nya året. Minstingen Hjalte har haft en elak influensa och lillan Alma har fått vattenkoppor. De stora, Anna och Jonas har haft snor och halsont. Sitter här själv och känner att jag är på G att bli sjuk. Efter en veckas "vabbande" inser jag att vitlök och c-vitaminer får bli min kost nu under helgen. Jag SKA jobba nästa vecka.

Har även påbörjat inredningen av Jonas nymålade rum. Nu ska det in ny säng, garderober, lampa, ev en till matta och så lite småsaker för myset. Den unge mannen bestämmer själv vad han ska ha så vi får ta det efter hans idéer. Han är inte förtjust i mammas och pappas retro/shabby stil kan jag berätta :-)

Ska försöka fota lite mer här hemma och dela med mig av hur vi bor nu här nere i skåneland.
Må väl!

Ps prinsessorna är Hjalte, Alma och Bianca. Den andra bilden är när Anna, Hjalte och Alma kör lite yoga hemma i gamla huset. Åh saknar mitt gamla hus! Ds

2 comments:

Jennie said...

Hoppla! Nu händer det grejer! Ja, lägg in bilder på hur ni har det. Vardagsbilder är också roliga, så att man ser hur stora barnen har blivit t.ex. Saknar också ert gamla hus. Framförallt för att ni inte bor i det längre.:-( Kram!

Anonymous said...

Åh..käraste älskade du, kul att man kan följa Er igen! Ptatade för första gången den nya ägarinnan av Ert gamla hus..kändes märkligt. Kram älskade du!