Monday, May 17, 2010

Lite sådär...



...är det idag. Skriver av mig lite här. Fy jag skriver så sällan att jag borde skämmas. Räknar med att flytten om drygt en månad ska få mig att blogga mer och framförallt fota mer!

Äldste sonen berättade igår kväll att han nog inte flyttar med. Min älskade onge. Han börjar gymnasiet och hans pappa bor i samma stad som vi nu och han väljer trots att han valt för ca 2 månader sedan att flytta med, att stanna. Nu känns allt så meningslöst. Utan ett av sina barn är man inte hel. Orkar inte träffa folk just nu eller överhuvudtaget ta tag i någonting. Passar ganska illa då vi ska ha vår första visning imorgon på huset. Ja huset, mitt älskade underbara ljuvliga hus, som nu har blivit så fint.

Ibland blir inläggen patetiska, men det får vara så.
Kram på er, ni som läser och må väl.

4 comments:

Annika said...

Lilla vännen vad tråkigt... förstår dig om du inte orkar blogga nu.... att flytta långt o inte få med sig hela familjen måste kännas hemskt.... men när dom är så stora så kan dom ju ta egna beslut trots att man helst inte vill det.... hoppas nu bara att visningen går som du tänkt imorrn o att du känner dig bättre till mods... jag håller tummarna för dig...:) kram Annika

Synnøve. said...

Nu vet ju jag inte varför du ska flytta då, men måste du flytta?
Om inte stanna kvar!

Barnen växer upp och blir stora och tar egna beslut. Märkligt att det ska vara så knepigt att inse det.
Styvsonen ringde i går. Han har bokat biljetter till sommaren. Hit.
Men har bara två veckors semester.
Va, en hel sommar framför oss och han ska bara stanna i två veckor. Men han har ju sommarlov...
Inser att han faktiskt inte går i skolan längre. Han jobbar. Lever vuxenliv och kommer på sin semster...
Vart tar åren vägen?

Det kommer gå bra för dig med. När du väl fått snurr på huset och det är klart. Sonen valde nog klokt. Med tanke på skolan. Säkert inte så lätt för honom heller.
Förstår det känns lite upp och ner nu. Men det kommer ordna sig.
Ta vara på dagen nu. Njut våren och må gott.
Kramen Synnöve.

Ps, gott att ha dig tillbaka :D

marracarra said...

Hej! ville bara titta in till dig och tacka för de snälla orden om min blogg, blev jätteglad! ska ta mig tid att läsa din blogg när mina små somnat. Maria

Mia Maräng said...

Hejsan!
Men vännen va tråkigt att höra att sonen inte ska flytta med. Måste du flytta?
Om du har lust så kom in till mig och så bjuder jag på kaffe och så kanske jag kan muntra upp dig....
Tack för att du skrivit på min omäjliga blogg som jag skulle vilja skriva mer på, jag tror att vi alla känner så om våra bloggar, måste skriv mer mer mer!!!
Kram på dig !
Mvh Mia Maräng