Thursday, February 18, 2010

Packar inför loppis


Nu packar och rensar jag för fullt här hemma. Vi står i dagarna redo att köpa ett hus i Helsingborg som jag skrev i förra inlägget. Ett 50-talshus. Det är mysigt och charmigt, men inte riktigt samma ålder som det vi har nu. Dvs 1880.
Det innebär att det där med shabby chic inte blir riktigt lika snyggt i den utsträckning vi har haft det hemma. Min käre man önskar sig hett en 50-talsinspirerat vardagsrum.
50-talet? Jag kan inget om den inredningen. Det enda jag tänker spontant är trist och avskalat.
Min käre make påstår motsatsen.
En sak är säker, när jag hyr bord på loppisen i mars kommer det verkligen kunna fyndas mycket fint. Känns trist, men att släpa med sig det ner till Helsingborg för att bara ha det nerpackat känns faktist ännu tristare.
Jag tar emot alla tips och hur man kan inreda på 50-talsvis och få det mysigt.

Må väl!

Ps Fast det köket är läckert tycker jag och det är tydligen 50-tal Ds

4 comments:

Annika said...

Hejsan! synd amn inte bor närmare då när det ska bli loppisdags...:) vad spännande att flytta... är det pga av jobb eller ska ni närmare släkten kanske.... ett 50-talshus skulle jag också känna rädsla inför.... vet ju litegrann men att inreda det skulle bli kanonsvårt... att ändra stil sädär på en gång.... men jag tror säkert du grejar det galant.....:) köket du visar bild på är ju faktiskt riktigt snyggt...:) här snöar det idag.... nu tycker man ju att det har kommit nog mycket men men..... Kram Annika

Helena said...

Hej! Vill du ha inspiration? Kika in hos Libby! Hon inreder sin lägenhet i 50-talsstil och har en massa roliga inlägg kring 50-talet! http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Kul med nytt boende!
Kramkram Helena

Bokedalens Paradis said...

Hej där!!!!

Hoppas att ni mår bra i snöyran.....?
Har du några bilder på loppisfynden?

Kramen

Synnøve. said...

Så flyttlaset går snart.
Härligt.
50 talet är snyggt det du.
Hoppas du finner någon som kan hjälpa dig med lite tips. För jag är urkass.
Kramen Synnöve.