Sunday, November 26, 2006

Vi gjorde det!

Vi gjorde det! Jag och Tyra tog spåret!
Denna underbara fantastiska hund med sin amatörmatte satte spåret som en smäck.
Fasiken vad jag är stolt!

Som vanligt ösregnade det så fort vårt hundkursgäng samlas. Helt otroligt hur man kan pricka lågtrycken så otroligt snyggt.

Hur som helst. Väl framm vid spårplatsen så fick vi info om hur vi skulle gå tillväga.
6 st käcka hundar med om möjligt ännu käckare hussar/mattar.

Två grupper blev vi så indelade i. Spåren gjordes och vi satte oss för att fika och låta spåren "mogna"

Jag och Tyra var 2 paret ut i vår grupp. Som hundägare har jag svårt att hålla truten stängd. Men
gjorde en oväntad igenknippning av gapet och så var Tyra igång. Det gick fort! Det gick rätt!
Det var så jäkla kul!!!!!!!!!

Vill skicka en stor eloge till våra underbara kursledare och hjälpisar! Så härligt att de vill offra sin fritid på
oss.

Nu ska här köpas sele och spårlina. Det här gillade både jag och Tyra skarpt.

Hur som helst nu börjar det närma sig blåbärsträff. Kan det överträffa spårdagen tro? ;-)
Må väl!

7 comments:

Anonymous said...

Tänka sig! Matte var tyst en stund! Måste höra med Tyra vad som krävs, måhända ska jag krypa omkring och spåra lite här hemma?

Anonymous said...

Yes! Matte VAR tyst!! Helt sant!
Så jäkla snyggt spårat av Tyra! Och jag är övertygad om att Tyra kom till livet enbart för att Ni fanns här och väntade på henne!! Love You!!!!!

ullisbullis said...

Vad gör väl lite regn ;) när man har så kul.
Pussa super-nosen från mormor.

Anonymous said...

Åh vad kul! Får ni testa spår på er valpkurs?? Lite avis i så fall ;) Snart ses vi!

K&A said...

Hihi, kul att spårningen som förväntat fungerade riktigt bra för yrvädret!

Susanne said...

Är så jädra nöjd med min hund. Hon gör verkligen sitt bästa för att förstå vad jag vill. Har också fattat att när det blir fel så är det för att jag är otydlig.
Älskar min skethund ;-)

Klas: ja spårningen satt perfekt!
Såjädra kul! Har Berta spårat?

K&A said...

susanne: Nja, mer spontan sökträning och då jäklars sätter hon nosen i backen och sniffar som om det inte fanns något annat roligt i världen. Verkar m.a.o. tycka om att söka jättemycket så framtida mer strukturerad spårträning kan säkert vara något bra för damen.