Tuesday, November 28, 2006

Shopping med matte


Idag har vi varit på Stenungs torg och tränat oss. Gör det med lite jämna mellanrum.

Tyra var jätteduktig och skötte sig med bravur!

Fick frågan om hon var en korsning mellan någon kamphund och boxer? Eh....
Är i och för sig inte lätt att se vad det är för ras och när man berättar vad
rasen heter så har dom flesta aldrig hört talas om den.

Träffade en cane corso på tillfälligt besök i Stenungsund. En grann hane vid
namn Napoleon. Till vardags boendes i Stockholm. Han var ca 1 år och
väldigt stilig och rolig tyckte Tyra :-)

Vi har börjat öva lite på stanna här hemma.
Ska se hur det blir med kurs för oss på torsdag. Gubben har jour så jag är
ensam hemma med hela menageriet. Lite svårt med kurs då :-(

Snart smäller det inför träffen. Jädrar va kul det ska bli!
Vi hänger med fram till eftermiddagen. Kan bli lite lång
dag med bebben Alma.

Har snott en bild från Ann-Maries fina hemsida när Tyra var liten.
Så små våra blåbär har varit :-)

Må väl!

5 comments:

Anonymous said...

Gulle dig! Ska till klubben imorgon och hjälpa en av de som inte kunde komma i lördags. Jag är nog där mellan 10-13 om du har tänkt att komma mitt på dagen!?

Anonymous said...

Hej! Bra med miljöträning:) Ja,, håller med om att man får en hel del förfrågningar om vad man har för ras. Kan tänka mig att det är ännu svårare för folk att se när hundarna fortfarande är valpar också. Söt mini-Tyra!

K&A said...

Känner igen detta med förfrågningar om rasen... Mitt standardsvar är nu ca 14 minuter långt och handlar om assyriska ursprungs molosser och Corsos moderna historia, gårdshundar, vakthundar, romariket samt det faktum att rasen är väldans närbesläktad med den mäktiga neapolitianska mastiffen. Ibland väver jag in Alexander den store också när de lyssnar idogt. Nästan alla som frågar är fascinerad av den gråblå färgen i pälsen och givetvis har jag ett standardsvar (avhandling) på ca 7 minuter varför just denna kulör är så häftig. Sen brukar jag svara att Berta bara är "valp" när hon börjar hoppa, studsa och boxas på andra vovvar. Fungerar bra för folk brukar inte ifrågasätta detta när de stillsamt avviker med sina hundar från vårt trevliga sällskap.. Tur att man inte är historielärare ;-)

Anonymous said...

Jag skrattar ihjäl mig... Berta har hamnat helt rätt hon också.... Bättre förklaring på vad en CC är, har jag aldrig hört...*asg* Ser fram emot blåbärsträffen mer än någonsin!
Kramar till alla blåbärs-ägare!!

Susanne said...

Klas du är så jädra rolig!
Skrattar så jag nästan pinkar på mig.
Kommer nog bli många goa skratt på lördag! :-)