Saturday, November 18, 2006

Sömn?

Hallo!

Idag är det gubben (husse) som sitter vid tangenterna.
Vår lilla skethund fick ju, på mattes inrådan, lov att sova i sovrummet. Gudskelov lyckades jag förhindra tillåtelse till sängen, men dum som jag emellanåt är fick hon sova på golvet bredvid mig.

Nu får jag inte någon sömn längre... Jag har aldrig hört en människa eller djur väsnas så jävligt på nätterna. Jag kan leva med "drömgnället", t o m sömnylandet funkar. Men jäklar så hon snarkar.
Jag minns min mormor, hon snarkade så att man vaknade 3 rum bort, med stängda dörrar mellan. Men detta tar priset! Det låter fanimig högre än när hon skäller (Tyra alltså, inte mormor för hon är död).

Så... jag har numera en extrakudde i sängen, denna håller jag i högra handen hela natten. När det väsnas för mycket dunkar jag till åt höger, har jag tur tar jag Tyra på lämpligt ställe och så är det tyst 5-10 minuter igen. Sådär hålls det på hela nätterna.

Matte ligger förstås långt borta (210 cm säng och en kant (bl a min kropp) för ljudet att komma över) och lider inte alls av detta. Däremot får jag mig en jävel ibland när matte tror att det är husse som snarkar.
Ni förstår hur tungt jag har det.

Är det bara vår hund som snarkar? Kan det vara överbettet tro? Eller är hon monstret i garderoben kanske?

Matte kan inte hålla sig:

Jag måste ju tillägga då att Anders snarkar så jag tror personligen att det är fråga om en sorts universell rättvisa.

Vi började vår kurs i torsdags jag och Tyra. Gick bra. Hon var helgalen när hon kom i närheten av andra hundar.
Galet glad menar jag då. Övningarna gick bra och idag har vi varit ute och övat lite inkallning och det gick jättebra!

Må väl!

Ps ska snart börja baka fikabröd till blåbärsträffen. Måste veta, är ni fikanarkomaner eller ska jag köra med torra skorpor ;-) Ds

//Anders o Susanne (båda lider av akut sömnbrist)

7 comments:

Anonymous said...

Ja, nu har jag ju varit "barnvakt" några gånger åt Cane Corso, och jag kan hålla med om att det finns nog ingen annan ras som snarkar så mycket!!! Överbettet kan ni glömma!
I vår familj så har vi valt att låta husse sova på övervåningen för han snarkar fruktansvärt mycket!! Själv har jag inget emot att sova med 2 varma goa malamuter i sängen, som iofs snarkar, men INTE som husse/CC! *fniss* Man får helt enkelt acceptera, att livet blir aldrig detsamma med en hund (eller 2)i huset.... Men man blir mycket gladare!!!!!!
Kram till er alla, och ha en fortsatt trevlig helg!

ullisbullis said...

Snarkar *hmmm*
Ayla: ibland rejäla timmerstockar
Rigo: ibland fast inte så högt
Iza: Ojaaaaaa. Megahögt, så man vaknar. En gån vaknade hon tillomed själv av det !!! hihi

K&A said...

Å så fick jag mig ett gott skratt ikväll också :-) Heja Tyra med familj!

Hmmm, jomenvisst snarkas det även härhemma fast Berta har inte fått nattaccess till vårt sovrum, puh (drar en lättnadens suck) så det gör inte så mycket. Hon är faktiskt ganska mysig när hon då och då ligger och snarkar i soffan eller så...skitsöt helt enkelt ;-)

ullisbullis said...

Förresten, husse ;) jag vet bestämt någon som inte på villkors vis ville ha hund varken i säng eller soffa ... i ca en hel dag efter Tyras ankomst ... erkänn nu ;) du har en soft-spot för Tyra hihi
Finns det inte snarkplåster för hundar ??? Eller kan kanske ett sådant för människor funka?
Orkar du inte så tar säkert gärna Ann-Marie hem henne en natt eller två ;)

Anonymous said...

Jag tänkte svara på frågan om fikanarkomaner :D Och kan säga att ja jag är nog en fikanarkoman hihi ;)

Kul (eller ja kanske inte så kul) med snarkandet förresten hehe, Thelma snarkar faktiskt nästan ingenting :P

Anonymous said...

Japp Selma drar också långa timmerstockar. Sover i sängen gör hon också,, så det blir att man får putta till henne ibland. Det låter ju ganska mysigt med snarkningarna men är inte helt kul att vakna av :)

Anonymous said...

Yepp!!! Jag tar gärna hem en snarkande Tyra.... Ingen större skillnad i det här huset alltså..*hihi* Säg bara till, så får hon komma hit... MEN, det är inte säkert att ni får tillbaka henne sedan...Tänk på det!! "att snarka, eller inte snarka...det är frågan"
Kram