Thursday, October 19, 2006

En ganska tråkig dag


Idag började jag dagen med att åka med matte till stallet. Vi släppte ut hästarna och mockade.
Jag ville också hjälpa till och mocka men då blev matte arg. Tssss....jag mockar jättebra med
munnen...Matte blev ganska sur när jag smyg mockade lite...hehe. Fick sitta i ett hörn och
skämmas en stund. Snacka om att inte har humor.

Igår var mamma Ayla och den italienska gigolon Rigo här. Ganska stöddig grabb det där.
Oj vad vi härjade. Sketakul! Fast det var inte så kul när Rigo satte sig på mitt huvud!
Hmmmphh. Vem tror han att han är den där grabben?! Ska snacka med syskonen om det
så kan vi "märka" honom på blåbärsträffen...hehe.

Just nu ligger jag och äter på mitt grisöra. Brukar gräva ner dom i vår trädgård på lite
smarta ställen och lagra öronen i ca 3 dagar. Just det här örat som jag har nu är vällagrat.
Får INTE ta in det för matte.

Husse är hemskt upptagen den här veckan när han är ledig. Han lägger tak på vårt stora
garage. Måste va jobbigt att va människa. Så mkt man måste göra jämt.

Over and out från Tyra Grisöra

2 comments:

K&A said...

Har börjat få en känsla av att våra blåbär kommer vara helt utmattade efter 30 minuter på blåbärsträffen och sen sova sött resten av dagen :-)

Ser mycket fram emot detta.

Ha det så länge!

/Klas

ullisbullis said...

Rigo

Men Tyra, e du så dum att du låter mig sitta där så får du f...imej skylla dig själv *asg*
Tack för bus o grisöra.