Sunday, May 03, 2009

Ja det blir ju lite sällan...


...som man skriver. Saken är den att det händer massor, men jag skriver inte så mycket här.

Trädgården börjar bli praktfull, ja i alla fall här och där. Magnolian ståtar med mycket vackra blommor och tulpaner och pingst- och påskliljor blommar för fullt. Idag har jag legat med röven i vädret och rensat rabatter och ryckt ogräs bland alla rabarberna. Jord under naglarna och lite stel här och där, men gött är det!

Kycklingar har det kläckts i omgångar här hemma. Uppe i dvärgkochinhuset är det nu 12 kycklingar och tillhörande 2 stolta mammor. Inne i kläckaren har 7 st Brahmor kommit ut, dessa är Jennies godingar.

Ny vecka imorgon och nya uppdrag här hemma. Nu är det drygt 2 veckor kvar till toaletten ska renoveras. Gött tycker vi.

Sköt nu om er och se till att få jord under naglarna, det är bra för blodtrycket har jag hört ;-)

Må väl!

8 comments:

Malins-kuriosa said...

Hallå där!
Här har det inte skrivits på bra tag nu men försöker reparera detta...datorkrångel har lagt sordin på bloggandet.
Saknar att surra runt på alla ärliga sidor och läsa vad andra hittar på...
Händer massor här också men är svårt att alltid få tummen ur och pränta ner.
Blommar hej vilt nu och det är gôtt att vara nu.

Kram från Malin

Synnøve. said...

Jord under naglarna har jag fått redan. Det är gött det du.
Gött var det att se att du är med oss ännu. LÄÄÄÄÄNGE sen som sagt.
Men så är det. Det är inte datorn som styr. Det är LIVET som styr.
Hoppas nu du får det gott med alla dina kycklingar. Skulle gärna haft höns här med. Får se vad det blir.
Kramen Synne.

Åsa said...

Hej Tyra!!

Jag gillar verkligen din blogg!! jag har alldeles nyss börjat blogga, hoppas det är ok att länka till din sida! http://milo-d.blogspot.com

Åsa

Synnøve. said...

Blev lite full i skratt när jag läste att det var 14 dagar tills toaletten skulle bli renoverad.
Vet du att vi var utan toa på övervåningen ett helt år hehe....
Men det gick bra. Vi hade utedass inne hihi....
Ha det gött på västkusten nu.
Klems Synne.
Igen.

Anonymous said...

Nähe du vännen såna oranga gardiner skulle du inte ens få ha för mig haha


Ha det//Kramis Lotta

Malins-kuriosa said...

Jo då nu ska jag vara kvar här är det tänkt...just nu sitter jag på jobbet och väntar på lite kaffe och sen är det ledigt i tre goa dagar.

Kram från Malin

Annika said...

Nu var det nåt nytt ser jag... har varit dålig på att kolla runt nu ett tag men nu ska det tas igen.... jag är ju sittande rätt mycket nu en tid... ja jord under naglarna får man allt nu..... men vad härligt att våren äntligen är här.. Kram ANnika

Malin said...

Saknar dig här i bloggvärlden...Först "kom jag bort" och nu du...
Hoppas att allt är väl med Dig och de Dina...livet lunkar på och det närmar sig semestertider...Jag har en vecka kvar att jobba...

Kram från Malin