Saturday, January 13, 2007

Mot ljusare tider?


Nu har krafterna helt oväntat återvänt till mig Susanne.
Underbart!
Kan ju vara något övergående men har beslutat mig för
att leva för stunden ;-)

Vad det gäller spårlängden som Klas frågade efter så
varierar det lite. Har lagt 2 spår som var runt 100 m
och ytterligare ett i veckan då som var ca 150. Det
tar ca 25 m innan Tyra liksom blir varm i brallorna om
man säger så.

För att göra Maria nöjd ;-) så var vi ute och rejsade igår
lite vilt för att fota lite. Inte lätt när damen antingen befinner
sig 100 m eller 3,1 cm ifrån mig ;-)

Igår fick Tyra ångra att hon har börjat tjuva mat. Hade gjort
en toast som var delad i två delar och låg för att svalna lite
medans jag hämtade kaffe. Tyra tyckte dock att det var ett
utmärkt tillfälle att sno en av bitarna. Plötsligt kommer kräket
utrusande i köket med ångande öron och beter sig mkt underligt.
Den varma toasten blev lite för mycket för den lilla tjuven.
Var ganska intressant att se när hon drack 2,8 l vatten för att
svalka sin strupe. Hehe...somliga straffar Gud direkt :-)

Må väl!

9 comments:

K&A said...

Skulle vara roligt om vi med västkustblåbär kunde träffas framöver och kanske spåra lite ihop å så. Skall testa lite varianter på spår i olika miljöer tills dess.

Ha en bra helg!

/K.

Anonymous said...

Ja västkustblåbärsspårning! Grymme!
Finfin bild på Tyra! Tack ;) Känner igen det där med svårigheter att få dem att posera,, särskilt i farten ;)Blir mest en massa svisch!

Susanne said...

Klas: Gemensam spårdag med västkustblåbären vore helt briljant! Vi kanske kan locka med Urmatte och Plastmatte också :-)

Maria: Varsågod! :-) Nej de är inte lätta att fota. Blir ofta suddiga halvtomma rutor ;-)

ullisbullis said...

Stackars Tyra, sno sånna varma mackor *fniss*
kram på er.
Västkustblåbärsspår, det skall vi väl kunna fixa :)

K&A said...

Blåbärsspårning.. (gemensam träff!)

Har talat lite med min andra hälft och vi lägger inom kort upp ett konkret förslag på den gemensamm "blåbärsbloggen" så kan vi diskutera innehåll, plats och tillfälle där.

/Klas

Susanne said...

Pia: Du är bäst! Krram

Klas o Anne-Marie: Ni är kanon!
:)

ullisbullis said...

Susanne: KOLLA DIN MAIL. Har du inte fått något om kursen på torsdag, hojta!!!

Susanne said...

Nix inget till min mail Pia!
Har du skickat till min bredbands adress???
Kram

ullisbullis said...

Ehhhhh det vatte fan.
Ring mig imorrn onsdag please. Eller så ringer jag dig. Det gäller iallafall torsdagens kurs då vi skall ta hundkörkort 1 :))