Monday, December 04, 2006

Nu är det vardag igen!


Jaha...nu är det vardag igen konstaterade Tyra i morse.

Tror att Tyra saknar sina syskon. Hon såg i alla fall olycklig
ut i morse när vi gick ner för att äta frukost. Fick muta henne
med lite leverpastejsmörgås.

Idag har vi varit ute i skogen. Jag, Alma och Tyra. Tyra har
behandlat sin trötta kropp (efter blåbärsyran) med lerbad.
Plogat genom vattenfyllda diken, jagat kråkor, käkat mossa
samt skällt ut en sur gubbe i traktor.

Kvällen avslutades med att Pia, Rigo och mamma Ayla kom
förbi en sväng. Pia ville att Rigo skulle få följa med upp till
stallet en sväng och träna sig lite på vår Helge. Rigo skötte sig
hur bra som helst! Han hoppade runt i stallet som en studsboll,
hälsade nos mot nos med vår häst, var rädd för skottkärran och
tyckte Anna (min dotter) var helläskig när hon lekte bland höet.
Sedan tryckte han i sig 2,8 kg hästbajs och avslutade med att
skita i stallet. Typiskt italienare skulle jag vilja säga...hehe

Urmatte (Pia) vill jag varna för. Om hon kommer hem till er
med ett GIGANTISKT suggöra, ta för allt i världen inte emot
det. Tyra fick ett. Vi satt och fikade i köket jag och Pia när det
plötsigt spred sig ett stank av svettigt arsel i köket. "Nä ligger
Tyra och släpper sig" sa jag. Nä nä det var suggörat som lukta
värre än en ovtvättad iller med varbölder. Ursäkta uttrycket
men fy fan! Bar ut örat och gömde det. Tyra fick jag tvätta
käften på och hälla i 6 dl munspray på.

Men mina kära vänner, trösten i det här är följande: Pia gav
Ayla och Rigo var sitt i bilen innan vi gick in och fikade!
He he... undrar om det åktes hem med nedvevade rutor ;-)

Bilden visar när Tyra är lite deppig. Ibland kan melankolin slå
till hårt när man inte har sina syskon att leka med.

Imorgon ska vi köra lite blandade övningar.

En liten kul grej. Om man frågar Tyra: "vill du ha en cigg?"
Så lägger hon sig. Kan kanske bero på att ligg rimmar på cigg? ;-)

Må väl och lev hårt!

6 comments:

K&A said...

Garvar gott åt Tyra rapporten :-)

f.k. kan nämnas att det "suggöra" som en viss syrra fick idag luktade precis som du beskriver detta. Inköpt som lösvikt på "Granngården" och Berta älskar dem även om de luktar Onk.

/K.

ullisbullis said...

Men Tyra tyckte det var smaskens iallafall :) haha
Köper aldrig dom mera, behöver jag säga det? Bilen huvva, den luktar gammal förruttnad sugga ...
Rigos pyssel i stallet har gett mkt goda resultat *fniss* och nu är han alldeles trött. Har mardrömmar om Helge kanske?
Tack för fikat!!
Kram Pia

Susanne said...

Klas: tror att det liksom är "onket" som våra skitungar vill åt. Har förstått att för Tyras del gäller: ju ruttnare dess bättre :-)

Pia: hehe Rigo skötte sig kanon. Tyra började morgonen med att leta efter suggörat. När det håller upp ska hon få det utomhus. Blä!

Må väl!

Anonymous said...

Glöm inte att anmäla dig till fortsättningskursen!!!!!!!! Många anmäler sig nu!!!!

Anonymous said...

Duktig tjej!!! Såg din anmälan!!!
Är du möjligen "fisk" ?????? Här har du en till ;0)
Kramizar i massor till Er!
ps. väntar på "kines-fotot" på Tyra!
Maila gärna, så får jag din mailadress också.

ullisbullis said...

Heja Yra Tyra
Saknar dina tasstramp i bloggen hoppas allt är väl med er.
Puss på snoken från mormor.