Friday, December 01, 2006

Da´n före Blåbärsdagen

Numera har det instiftats en ny högtidsdag i Sverige. Nämligen "Da´n före Blåbärsdagen"

Det är den dagen då man tvättar och filar på sitt Blåbär, man packar saker som behövs för valpträffen Numero ono, man ser till att man har mat med sig och diverse andra onödiga prylar. Den nödvändigaste prylen (förutom hunden då) torde vare KAMERAN. Är livrädd för att glömma den eller att batteriet helt plötsligt spontantömmer sig under en fotosession.

Igår var det ingen kurs för mig och Tyrannen då maken maken hade jour. Vill passa på och uppmana honom att ta många jourer då julen snart står för dörren och som jag skrev i gårdagens blogg så vill din älskade hustru ha mååånga julklappar ;-)

Nä nog nu med tangenthamrandet. Dags att baka vidare till alla fikasugna hussar och mattar.

Pax vobiscum

4 comments:

Anonymous said...

Denna underbara Tyrann... Ser så otroligt fram emot morgondagen... trots att vi verkar få ösregn hela dagen :0( - men vad gör väl det...!!!! Då blir det ju så mycket mera blåbärssoppa!!
Kram

Anonymous said...

Tack för trevligt sällskap, goa bullar, och många glada skratt idag!!! Stack själv vid 16-tiden för att hämta Joakim, så jag missade också det goda köttfärssåsen... fast jag tjuvsmakade imorse *fniss* Nu sitter de andra där uppe och käkar..
Kram till Er alla

ullisbullis said...

Hejsan o tack för idag, hur kul som helst. Och hjärtligt tack för att du stått och bakat till alla :)
Kram från Tjörn.

ps. Skall till huveröd i veckan, om det parrar fint med lite bus ...

Anonymous said...

Så roligt att träffa er igår! Tyra e så skön, jag hade faktiskt lite svårt att hålla mig för skratt under spårningen,, hon vände på huvudet fram och tillbaka så att läpparna fladdrade i vinden och skuttade till varje gång dina skor fastnat i leran :) vikket charmtroll. Men jag knep igen och tittade stint ner på mina fötter, ähum,, ville ju inte distrahera henne ;)