Monday, March 31, 2008

Hoppsan vad tiden går!


Nu är det faktiskt dags att jag börjar få till lite text här på sidan.
Här hemma är det fullt upp. Barn, gubbe och djur ska ha sin del av min kärlek och uppmärksamhet.
Önskade dock ibland att dygnet hade 27 timmar.
I helgen är det 2:års kalas och dop. Huset blir fullt m övernattande gäster. Hmmm det kommer säkert göra mig till en bättre människa.

Äntligen är snön borta. Var i och för sig kul för barnen när de hade påsklov, men lite sent. Nu är den borta så att alla skit kan dras in i hallen och sen vidare in i huset. Trevligt trevligt.

Har börjat pilla lite smått i trådgården. Håller på och förodlar lite smått o gott här hemma. Väntar leverans fr svärmor i helgen m fin fina gurkplantor.
Land ska börja grävas (för hand) nästa vecka. Blir bra träning det!

Sen kläcker vi fram kycklingar här hemma. Blev lite fel med äggen så det blir 3 kullar i rad. Lite mkt jobb och inget jag kommer göra om. Kommer göra en kläckning på våren och ev en på sommaren.
Allra bäst är ju om jag får igång mina ruvhönor.

Nä nu så tackar jag för idag. Hoppas ni alla mår gott och att vi får en bra dag imorgon.
Bye bye


Bilden föreställer en 4 timmar gammal Isbar kyckling. Söt va?


4 comments:

Andra 19 said...

Kul att Ni skrev igen, kollar då och då. Hur går det med hunden?? Kan man inte få se en bild??
Ha det gott!

Stina said...

Oj, vad roligt med kycklingar. Söt är den!
Hoppas att det är bra med er. Kram Stina

Lena said...

Hejsan Kul att hitta en till som skriver om höns i sin blogg. Jag har en med. Kul att ni fått kycklingar jag går i väntans tid...snart dax för kläckning..sen ska kläckmaskinen igång till helgen oxå med dvärgsilkesägg och dvärgkochin.

Stina said...

Tävlingen börjar om...
Gofia där...:-)