Monday, October 01, 2007

Onödiga saker som mattar gör





Jag tycker det verkar rätt schysst här hemma men min matte har så där lite konstiga idéer för sig.
Det är vad man får och inte får göra och sådär.
Det är väl an ok, men så ska hon göra nå´t som hon mumlande kallar för hjärngympa....hallå!

Hon gömmer godis i huset som man är tvungen att leta upp = onödigt.

Hon lägger leverpastej i en plastburk som jag ska öppna sen = onödigt.

Sen kör hon sitt och ligg och sådär = helt ok.

Vänta på maten = eh vadå?!

Nu har vi kastat boll ute och varit uppe och hämtat halm i stallet till de där roliga fjäderbenen.
Jag har käkat kvällsmat...eh potatisklyftor, kokta morötter och kycklingkött...ganska gött får jag säga. Ligger nu i vardagsrummet på mitt täcke bredvid elementet...ska snart börja snarka och fisa....Hehe....
Ha det gött polers!

Pssst Bilderna är jag när jag kämpar som en liten igel för att komma åt leverpastejen, tog enligt matte minst 15 min............tssssssssssssssssssss kärring.

Vi ska tydligen åka bort några dagar så jag kommer nog hem till helgen tror jag. Ska bli kul!

14 comments:

Anonymous said...

Tjena broder Bob! Jag får också göra lite hjärngympa, matte säger det är nyttigt för min hjärna. Vaddå jag som är en smart hund. Idag stängde jag faktiskt av dammsugaren när matte dammsög, hähä :)
/Syrran Emma

Karina said...

Godis-let som är såååååå kul :)
Lööööv it :)

Ha det gött grabben

Anonymous said...

Leta godis!?
Vi ser bara söta ut så veknar matte som en metmask.

Hehehe!

Husse är också schysst och ger oss lever på en gång när han fixar med vårt kött.

Moahahaha!

Vi har vår husse och matte i ett järngrepp!!!

Susanne said...

emma o anki: ja vår hjärnor är ju liksom supersmarta som det e, men jag låter kärringen hållas :-)


karina: Ja fast man hinner bli så jäkla sugen innan man hittar det! :-)

leo o nitro: Åh! Ni e grymma! Min matte verkar ha mig i ett (h)järngrepp ;-)

Anonymous said...

Bra att du tränar ett tu tre så kan du gömma mattes grejer så får hon springa runt o leta..hi hi...Du kan sitta helt lugnt och kolla...

Kramar från Malin

Stina said...

Vad kul att du ska åka bort. Bli inte åksjuk och spy i bilen bara. Då blir de inte glada.
Kramis

Anonymous said...

Åh! Värsta coola ju! En sån vill jag också ha! Ska säga till matte att köpa en sån där burk med pastej i. *funderar* Mmm.... genast på en gång nu. Typ... :)

Anonymous said...

Pssst, Pysen, om du e snabb kan du sno gottan direkt från bordet ;)

Karina said...

Tack Susanne för ditt inlägg :)
Lite mycket dem kanske...*s*

Kram på er

Anonymous said...

Vad söööööt han är lilla "bob". krama han från oss i södertälje...åse m.fam

Susanne said...

malin:tror inte Bob ska få träffa dig, du verkar ha så dåliga idéer ;-9
//Kram

Stina: Han är en ängel i bilen (ta i trä) Hoppas det håller i sig.
//Kram

Lix: Min matte kan skicka en burk till dig. Jättebra burkar, de fylls liksom alltid på :-)
//Peace

Bella: Jaaaaa! sicken bra idé! snor du mat och så?! :-)

Åse: Tack goa ni!
Kram tebaxs

Brunkullan said...

Aha! Där finns allt det onda kvar alltså. Det onda som hon också retade Tyra med...;-)

Nåja! Om det är lite tåga i dig Bob, så ska vi väl se vem som skrattar sist. Du eller matte..haha;-D

Susanne

Anonymous said...

Här var det full fart på bloggandet :) Roligt att allt verkar fungera utmärkt med Bob å så. Ha det gott alla!

/K.

Anonymous said...

Är Bob hemma på Onsdag för lite bus?